Samenstelling preventiedienst

 

  • Annie Dhondt
    Diensthoofd Preventie

 

bevoegdheden: 

  • Ondersteunen communicatie door:
    • Opvolgen richtlijnen gemeentelijk communicatieplan;
  • Het coördineren, ondersteunen en begeleiden van de dienst Preventie, de dienst gemeenschapswachten, de diverse preventiemaatregelen en de gemeentelijke administratieve sancties die de gemeente neemt:
    • Verantwoordelijke personeelsbegeleiding;
    • Opmaak en opvolging van het Strategisch Veiligheids- en Preventieplan (SVPP), evalueren van de projecten, de financiële en personeelsadministratieve opvolging;
    • Uitvoeren van opdrachten van de Federale Overheidsdiensten Binnenlandse Zaken;
  • Deelname aan verschillende overlegplatformen en stuurgroepen:
    • (netwerk preventieambtenaren, netwerk sanctieambtenaren, interne evaluatoren, sanctionerend ambtenaar, Provinciaal Platform Integrale Veiligheid (PPIV), stuurgroep harmoniseren pv, werkgroep proces openbaar domein);
  • Financieel budgetbeheerder;
  • Sanctionerend ambtenaar;
  • Coördinatie politieverordeningen;
  • Coördinatie preventieraad en acties;
  • Onderhouden van contacten met college, parket, politie, beleid, ...;
  • Het verstrekken van informatie over het lokale preventiebeleid aan de bevolking en de plaatselijke actoren (verenigingen, gemeentediensten, studenten, meldingen burgers, ...);

 


 

  • Deborah Geselle
    Coördinator
    Ambtenaar noodplanning
     

bevoegdheden: 

  • Ambtenaar noodplanning;
  • Sanctionerend ambtenaar;
  • Diefstalpreventieadviseur- uitvoeren technopreventieve adviezen en opmaak verslagen;
  • Coördineren dienst gemeenschapswachten:
    • Opmaak planning gemeenschapswacht en opvolgen meldingen;
  • Coördineren criminaliteitsbeleid en preventieve acties gericht op criminaliteitsfenomenen zoals inbraak, fietsdiefstal, winkeldiefstal …:
    • Ontwerp flyers, affiches;
    • Opmaak quizzen, demomaterialen;
    • Opmaak persteksten: lokale economie, stadskrant, …winkeldiefstal, fietsdiefstal, graveeracties, inbraakpreventie;
  • Deelname overlegstructuren ikv aanpak criminaliteitsfenomenen (overleg politie, prov. lokale ronde tafel, prov. stuurgroep tpa, overleg coördinatoren voor gemeenschapswachten);
  • Coördineren acties met jobstudenten ikv criminaliteitspreventie;
  • Organisatie acties criminaliteitspreventie;

 


  • Caroline Costers
    Stafmedewerker jeugdpreventie

 

bevoegdheden:

  • Ondersteunen communicatie door:

    • Beantwoorden van informatieve vragen omtrent drughulpverlening, producten en risico’s (documentatie voor schoolwerk, infovraag…);

  •  ondersteunen intern drugbeleid:
    • Coördineren van drugpreventieve acties;
    • Ondersteunen gehoorcampagne (ism diensten milieu en IDPBW);
    • Coördineren van de stuurgroep “aanpak drugprobleem”;
  • Ondersteunen projectwerking 12+ met klemtoon op de niet-georganiseerde jeugd (freexz, skate-event, jeugdclub);
  • Ondersteunen projecten ikv het bevorderen van sociale participatie (lid van stuurgroep huiswerkklas, vrijetijdsparticipatie (doe-bonnen), taalbad);
  • Ondersteunen dagelijkse werking binnen jeugdcultuur, opmaak en opvolging jeugdbeleidsplan;
  • Deelname overlegstructuren (integrale jeugdhulp, prov. Overleg drug, wijkoverleg…);

 

 


 

  • Lesley Vanderstalle
    Administratief medewerkster

 

bevoegdheden:

  • Ondersteunen externe communicatie door:
    • Beheer website luik noodplanning;
    • Opmaak brieven;
    • Opvolgen vragen en meldingen rond hondenpoepproblematiek;
    • Ondersteunen van de informatieopdracht naar de lokale bevolking;
  • Uitvoeren administratieve opdrachten:
    • Opmaak college- en gemeenteraadsdossier;
    • Administratief ondersteunen van opmaak evaluatieverslag, activiteitenrapport, financieel rapport, lokale veiligheidsdiagnostiek, financieel plan;
    • Coördineren opmaak jaarverslag;
    • Invoeren van cijfergegevens n.a.v. acties, bevragingen;
    • Opzoeken informatie en samenvatten ter voorbereiding van overlegmomenten;
    • Ondersteunen van een overzichtelijke en functionele archivering;
  • Coördineren wijkoverleg Knokke en opvolgen van alle meldingen omgevingsbeheer;
  • Coördineren project burenbemiddeling en vrijwilligers burenbemiddeling;
  • Coördinatie project gezonde gemeente;
  • Deelname overlegstructuren (ook in functie van de opmaak van het verslag);

  


 

  • Renée Staelens
    Administratief medewerkster

 

bevoegdheden:

  • Uitvoeren administratieve opdrachten:
    • Opmaak college- en gemeenteraadsdossier;
    • Invoeren van cijfergegevens n.a.v. acties, bevragingen;
    • Verzamelen agendapunten teamoverleg en opmaken verslag;
    • Opzoeken informatie en samenvatten ter voorbereiding van overlegmomenten;
    • Opmaken van folders en brochures;
    • Ondersteunen van een overzichtelijke en functionele archivering;
  • Ondersteunen externe communicatie door:
    • Beheer website luik preventiedienst;
    • Opmaak persartikelen en beheer persmap;
  • Ondersteuning project gezonde gemeente;
  • Coördineren wijkoverleg Heist en opvolgen van alle meldingen omgevingsbeheer;
  • Coördinatie fietsloket:
    • Registratie meldingen gevonden fietsen;
    • beheer website;
    • bijhouden administratief bestand;
    • Aanschrijven personen van teruggevonden (gemerkte) fietsen;

 


 

  • Patrick Maertens
    Gemeenschapswacht-vaststeller
  • Philippe Maertens
    Gemeenschapswacht-vaststeller

 

bevoegdheden:

  • Uitvoeren van preventieve acties in de aanpak van criminaliteit (inbraakpreventie, dietsdiefstalpreventie, toezicht markten);
  • Uitvoeren van fietsgraveeracties;
  • Uitoefenen van preventief toezicht;
  • Vaststellen, registreren en doorgeven van gebreken op het openbaar domein;
  • Coördineren ophalen gevonden en achtergelaten fietsen en ordenen locatie fietsen in het gemeentelijke depot;
  • Opvolgen van meldingen en het ter plaatse gaan voor het nemen van foto’s;
  • Aanspreekpunt van en informeren van burgers met vragen;
  • Vaststellen van inbreuken op politieverordeningen van gedragingen die met een administratieve boete bestraft kunnen worden;