6 november, 2017

Defecte straatlamp? Hoe melden?

straatverlichtingEen goede straatverlichting draagt bij tot de verkeersveiligheid én het veiligheidsgevoel in de buurt. Als buurtbewoner zie jij het meestal als eerste wanneer een lamp stuk is. We rekenen dan ook vooral op jou om een defect snel te melden bij Eandis. Hoe je dat doet? Dat kun je hieronder vinden.

Hoe een defecte straatlamp melden?

Klik HIER. Geef het nummer dat op de paal of steun vermeld staat. Ken je het nummer niet? Geen probleem, dan kun je het adres opgeven waar de defecte lamp staat of die locatie aanduiden op een kaartje. Door alles correct en volledig in te vullen, kan Eandis de herstelling snel uitvoeren.

Als je dat wenst, brengen ze je via e-mail en/of sms op de hoogte als het defect is hersteld. Een herstelling gebeurt normaal binnen de 2 weken na de melding.

Beschik je niet over internet? Dan kan je een defecte straatlamp ook melden via het gratis telefoonnummer 0800 6 35 35.

Opgelet: Niet alle lampen zijn gelijk

Eandis staat in voor de lokale openbare verlichting in steden en gemeenten.
 
Het onderhoud van de verlichting langs gewestwegen gebeurt zowel door Eandis als door het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), afhankelijk van de afspraken in je stad of gemeente. 

Op de lichtmast kun je zien wie de verlichting beheert (gele stickers voor Eandis en witte stickers of cijfermarkeringen voor AWV).
 
Defecten aan lampen onder beheer van Eandis kun je hier melden. Defecte lampen onder beheer van AWV kun je melden via www.meldpuntwegen.be of via het gratis nummer 0800 122 66.

Meer info: www.eandis.be/nl/klant/aansluitingen/meer-over-aansluitingen/defecte-straatlamp-melden