Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Meld- en infopunt Port of Antwerp-Bruges: alle vragen en meldingen op één plaats

Het havenbedrijf Port of Antwerp-Bruges heeft een nieuw meld- en infopunt voor de haven. Het meld- en infopunt is er voor iedereen met vragen over het havengebied in Antwerpen of Zeebrugge, over de werking van de haven, over de werking van het havenbedrijf en voor meldingen rond defecten, geurhinder, overlast en veiligheid. Op de pagina staat ook een lijst met veel gestelde vragen die regelmatig worden aangevuld. 

In twee klikken naar het juiste contact

Zowel gebruikers van de haven als omwonenden wisten tot nu toe niet goed waar ze iets moesten melden of vragen. Wie is er verantwoordelijk voor het herstellen van openbare verlichting? Waar meld ik geur- of geluidshinder? Wat doe ik als ik iets verdachts heb gezien? Wie kan ik laten weten dat er regelmatig vrachtwagens uit de haven in mijn buurt parkeren? En wie vraag ik om takken te snoeien die over het fietspad hangen?

Vanaf nu is het antwoord op deze vragen niet meer nodig om een melding te maken. Op het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges volstaat het om een onderwerp en een categorie te kiezen om op de juiste plaats terecht te komen. Iemand met een vraag over DeWaterbus in Antwerpen wordt naar de contactpagina van DeWaterbus geleid. Wie een verdachte situatie wil melden, komt terecht op het meldpunt Portwatch van de federale politie. Een melding van drijfvuil of een vraag over filmen in het havengebied blijft dan weer bij het havenbedrijf. De webpagina van het meld- en infopunt heeft ook een mobiele versie. Onderweg iets melden is heel eenvoudig. Er is dus geen reden om de melding uit te stellen en ze dan mogelijk te vergeten.

Annick De Ridder, voorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges:

“Onze haven is dé economische motor van Vlaanderen. Net als elke motor bestaat die uit een heel en vooral ook ingewikkeld arsenaal aan onderdelen. Het is voor omwonenden, passanten én gebruikers van de haven niet altijd even eenvoudig om te weten welk deel van de motor waarvoor verantwoordelijk is. Tot wie of wat moet je je dan wenden als een specifieke vraag hebt of melding wil doen? Het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges lost dat voor je op en helpt je in maximaal twee klikken eenvoudig verder.” 

Dirk De fauw, ondervoorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges: 

“De haven wil een goede buur zijn. Dat onze buren vragen kunnen stellen over de haven en dingen melden, is voor ons vanzelfsprekend. Met het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges wordt dat gemakkelijker dan ooit.” 

Dialoog

Het meld- en infopunt is een bijkomende manier voor het havenbedrijf om in dialoog te gaan met havengebruikers en omwonenden, in de eerste plaats met de melder of vrager die ervoor kiest om contactgegevens in te vullen. Via het meld- en infopunt zal die sneller geholpen worden. Maar daar stopt het niet. Nu alle vragen voor het havenbedrijf op één plaats binnenkomen, wordt het gemakkelijker om te zien over welke onderwerpen er veel vragen of meldingen zijn. Zo kan het meld- en infopunt ook een aanzet zijn om over bepaalde onderwerpen meer proactief te communiceren. Tenslotte vormt de input via het meld- en infopunt voor het havenbedrijf een belangrijke bron van informatie om de eigen werking te verbeteren.

Voor meer info: Meld- en infopunt | Port of Antwerp-Bruges (portofantwerpbruges.com)

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter