Internet & telefonie bij gevelwerken
Contacteer je internet- en telefonieprovider tijdig bij gevel- of afbraakwerken
Heb jij binnenkort een gevelrenovatie of afbraakwerken gepland? Steeds regelmatiger krijgen Proximus, Telenet en andere providers de vraag om gevelinfrastructuur te verwijderen of tijdelijk aan te passen in functie van geplande werken. Denk maar isolatie, schilderen, zandstralen, crepi aanbrengen of het gebouw afbreken.
Op plaatsen waar fiber uitgerold wordt, hangen misschien al fiberkabels of -aansluitdozen op jouw gevel of die van de buren. Plan je vervolgens een renovatie van de gevel of werken, contacteer dan je provider voor de start van de werken zodat een technicus kan bekijken hoe de kabel tijdelijk te verplaatsen.
Indien je provider niet tijdig gecontacteerd wordt, moeten soms aanpassingen in sneltempo uitgevoerd worden. Dit is niet altijd mogelijk en heeft soms schade of een onderbreking tot gevolg.
Hoe contacteren?
- Je kan Proximus contacteren via dit formulier.
- Contacteer Telenet hier.
- Heb je een andere provider? Laat dit hen ook zeker zo spoedig mogelijk weten.